E-Dia

eDia mérések

2014 októberében regisztráltunk az EDIA mérési rendszeréhez, melyet a Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoportja dolgozott ki.

Első osztályosok számára ősszel a 3×1 órás iskolakezdő mérés fontos információkat hordoz gondolkodási képességekről, vizuális memóriáról, és az egér használatáról is. A kisgyermek későbbi fejlődése, fejlesztése szempontjából nagyon hasznos ez a mérés. A tesztek játékosak, előre kipróbálhatók itt.

Angol nyelvi olvasás-írás feladatokat oldottak meg diákjaink 5-8. évfolyamokon. 5. és 7. évfolyamon az önismeret, önértékelés volt egy mérés témája. 2018. tavaszán minden évfolyamon komplex természettudományos kompetenciák mérése folyt. Minden mérésről visszajelentés érkezik, melyet a pedagógusok tanulmányoznak. Az érdeklődő szülők az osztályfőnököktől kapnak tájékoztatást gyermekük eredményéről, a fejlesztés irányairól.

2022. ősz – Longitudinális mérés – természettudomány, 4. a osztály

2021. ősz – Longitudinális mérés – morfológiai tudatosság – 3. a osztály

2021. ősz – iskolakezdő mérés,  1. a osztály

2021. tavasz – Longitudinális mérés – Kombinatív gondolkodás – 2. a

2020. ősz, iskolakezdő mérés (1. a és 1. b osztály)

2019. ősz – Longitudinális program – iskolakezdő mérés – 1. a

2019. május-június

Komplex (olvasás-matematika-természettudomány) mérés (2.a; 3.a; 6.ab)

2019. január-február

Komplex természettudományi és anyanyelvi mérés – 2. a és a felsős osztályok

 OsztályMatMAMDMGOlvOAODOGTermTATDTG
 2a480.56504.23457.30482.38483.32392.27498.20559.91530.63543.43604.57433.24
 5a571.88586.45595.39533.70576.19489.22567.60686.71545.91504.85644.39479.29
 5b484.47475.68472.26509.03504.50414.97535.82563.58489.99601.15528.99370.95
 6a508.17454.36573.10480.99520.51481.46571.23506.64510.04543.93528.99459.93
 6b392.85456.19365.95352.04440.98385.84446.04485.90440.76454.05454.78407.34
 7a507.01528.42493.81499.37508.71497.03542.22485.79459.63490.02448.31441.87
Iskola eredm.500.14516.05493.84492.08493.43439.22517.31521.99496.67520.47535.56431.19

Mat: Matematika tudás
MA: Matematika alkalmazási
MD: Matematika diszciplináris
MG: Matematika gondolkodási
Olv: Olvasás-szövegértés
OA: Olvasás alkalmazási
OD: Olvasás diszciplináris
OG: Olvasás gondolkodási
Term: Természettudományi tudás
TA: Természettudomány alkalmazási
TD: Természettudomány diszciplináris
TG: Természettudomány gondolkodási

2018. Ősz

Felső tagozat angol nyelvi szövegértés

 

Osztály

Ossz

metakogn

kogn

metaaff

aff

metaszockult

szockult

metamot

mot

Egyéb

 

5.a

3.52

3.69

3.56

3.37

3.98

3.22

3.28

3.65

3.45

48.67

 

5.b

3.29

3.51

3.19

3.35

3.45

2.87

3.20

3.18

3.54

37.59

 

6.a

3.46

3.58

3.45

3.33

3.71

3.21

3.46

3.48

3.42

70.71

 

6.b

3.49

3.27

3.45

3.37

3.61

3.18

3.60

3.45

3.95

54.33

 

7.a

3.32

3.47

3.36

3.10

3.56

3.11

3.32

3.25

3.42

76.97

 

8.a

3.55

3.80

3.64

3.25

3.87

3.29

3.60

3.30

3.68

77.38

Az iskola eredménye

3.42

3.56

3.43

3.28

3.68

3.13

3.38

3.36

3.54

61.47


Ossz:
Angol nyelvtanulási szokásokhoz kapcsolódó stratégiák használata
metakogn:
Metakognitív stratégiák: A nyelvtanulás során megtervezi a nyelvtanuló a nyelvtanulását, jegyzetel, összegez, és gondolkodik a saját fejlődésén.
kogn: Kognitív stratégiák: Különböző helyzetben használja a nyelvtanuló a megtanulandó szavakat és használja előzetes tudását.
metaaff: Metaaffektív stratégiák: Tudatosan figyel a tanuló saját érzéseire a nyelvtanulás során, jutalmazza és bátorítja magát.
aff: Affektív stratégiák: Figyel a tanuló saját érzéseinek alakulására a nyelvtanulás során, bízik magában és bátorítja magát.
metaszockult: Meta-szociokulturális stratégiák: Az angol anyanyelvűek kultúrájának megismerésére törekszik a nyelvtanuló, és ezért tudatosan tesz is, pl. interneten angol szövegeket keres.
szockult: Szociokulturális stratégiák: Keresi a kommunikációs lehetőségeket angol anyanyelvűekkel.
metamot: Metamotivációs stratégiák: Megtervezi a nyelvtanuló tanulását, ösztönző környezetet teremt és tudatosan figyel arra, hogy érdekes legyen számára a tanulás.
mot: Motivációs stratégiák: A nyelvtanuló kitűzött céljait igyekszik megvalósítani és bízik magában, hogy erre képes is.
Egyéb: Egyéb

Az értékelés 5 fokú skálán történt.

2018. őszi mérés

1.a osztály, iskolakezdő mérés – egyénre szabott eredmények a tanítóknál találhatók.

Mérési azonosító

Szh

OlvT

O fa

O fm

MatT

M am

M esz

M em

IndT

I fs

Ifa

Iosz

B277-R765

100.00

46.67

33.33

60.00

78.12

90.00

70.00

75.00

33.33

14.29

28.57

57.14

B319-X223

86.21

50.00

26.67

73.33

37.50

60.00

30.00

25.00

71.43

100.00

57.14

57.14

B738-M316

96.30

36.67

26.67

46.67

56.25

40.00

40.00

83.33

23.81

0.00

0.00

71.43

C484-K591

74.19

46.67

46.67

46.67

15.62

40.00

0.00

8.33

4.76

0.00

0.00

14.29

C588-X738

75.00

43.33

46.67

40.00

12.50

20.00

10.00

8.33

4.76

14.29

0.00

0.00

C741-U617

86.21

60.00

60.00

60.00

46.88

100.00

0.00

41.67

38.10

71.43

0.00

42.86

D257-G246

60.00

16.67

13.33

20.00

31.25

60.00

0.00

33.33

23.81

0.00

28.57

42.86

D791-Q914

83.33

43.33

40.00

46.67

68.75

80.00

30.00

91.67

71.43

71.43

57.14

85.71

E731-L465

96.30

50.00

46.67

53.33

53.12

60.00

30.00

66.67

61.90

85.71

42.86

57.14

H836-J573

89.66

43.33

33.33

53.33

75.00

80.00

90.00

58.33

38.10

71.43

28.57

14.29

J479-Q440

73.33

43.33

26.67

60.00

50.00

80.00

10.00

58.33

28.57

28.57

42.86

14.29

M673-H474

92.59

43.33

26.67

60.00

37.50

60.00

20.00

33.33

23.81

42.86

28.57

0.00

O839-B897

76.67

43.33

33.33

53.33

46.88

60.00

20.00

58.33

47.62

28.57

57.14

57.14

P452-B487

68.75

76.67

73.33

80.00

78.12

100.00

90.00

50.00

23.81

0.00

42.86

28.57

Q461-H658

86.67

26.67

6.67

46.67

43.75

100.00

20.00

16.67

33.33

57.14

42.86

0.00

S165-R429

96.30

43.33

33.33

53.33

59.38

70.00

30.00

75.00

52.38

57.14

71.43

28.57

S188-W546

79.31

43.33

40.00

46.67

50.00

100.00

0.00

50.00

61.90

71.43

71.43

42.86

S942-H191

92.86

30.00

13.33

46.67

40.62

80.00

0.00

41.67

61.90

71.43

57.14

57.14

T626-P110

89.29

56.67

40.00

73.33

81.25

100.00

70.00

75.00

61.90

85.71

57.14

42.86

T686-Q924

100.00

40.00

33.33

46.67

65.62

90.00

60.00

50.00

71.43

71.43

71.43

71.43

T931-J451

76.67

40.00

26.67

53.33

62.50

70.00

40.00

75.00

42.86

57.14

42.86

28.57

T993-R391

67.74

23.33

0.00

46.67

28.12

50.00

10.00

25.00

19.05

0.00

57.14

0.00

W333-B187

96.15

86.67

93.33

80.00

90.62

100.00

70.00

100.00

80.95

85.71

85.71

71.43

X322-R386

92.86

56.67

46.67

66.67

75.00

90.00

50.00

83.33

76.19

85.71

57.14

85.71

Osztály eredménye

84.07

45.42

36.11

54.72

53.52

74.17

32.92

53.47

44.05

48.81

42.86

40.48

Közép-Dunántúli régió – eredmény

85.18

54.96

48.36

61.56

62.05

85.32

37.25

63.37

52.87

57.48

51.14

50.00

Községi eredmények

85.86

52.21

44.43

60.00

60.43

82.23

36.00

62.63

50.63

54.82

48.11

48.97

Országos eredmények

86.79

56.20

49.87

62.55

63.31

85.46

39.36

64.85

55.07

59.88

52.84

52.47

Szh: Számítógépes egérhasználat

OlvT: Olvasás előkészségei

O fa: Olvasás előkészségei – fonémaazonosítás

O fm: Olvasás előkészségei fonémaműveletek

MatT: Korai számolási készségek

M am: Korai számolási készségek  – arab számok és mennyiségek

M esz: Korai számolási készségek – elemi számlálás

M em: Korai számolási készségek  – elemi műveletvégzés

IndT: Induktív gondolkodás

Ifs: Induktív gondolkodás – figurális sorok

Ifa: Induktív gondolkodás – figurális analógiák

Iosz: Induktív gondolkodás – osztályozás