Az 5. a osztály nagy tanakodás után, hogy hová férnek be, illetve engednek be, hogy némi tapasztalatra tegyenek szert egy szakma környékén, arra az elhatározásra jutottak, hogy meglesik Andi nénit, a helyi virágbolt tulajdonosát, milyen is az ő munkája. Az iskola előtti gyülekezés után elsétáltak az üzletbe – természetesen minden szabályt betartva, maszkban és fertőtlenítővel a táskákban. Andi néni először elmesélte, hogyan is esett erre a szakmára a választása. Szeretett a saját kertjükben gyermekként tevékenykedni, sokat dolgozott ott a szüleivel. Miután elvégezte az iskolát, egy budapesti hálózat virágboltjában dolgozott. Később – amint lehetősége adódott – a szülőfalujában nyitott üzletet és azóta is itt köti a szebbnél szebb csokrokat a falusiak életének fontos eseményekor. A gyerekek kérdései a virágok beszerzésével, a koszorúkötéssel, az ajtódíszek készítésével kapcsolatban hangzott el. Öröm volt egy olyan tanítvány életébe betekinteni, aki 35 esztendeje még az iskola padjait koptatta nálunk és talán mi pedagógusok is hozzájárulhattunk, szakmai sikereihez.
Az 5. b napja beszélgetéssel indult, melynek témája volt: „Érdeklődés. Ami érdekel, amit szívesen csinálok”. Ezután sétát tettek a faluban, ahol őszi terméseket gyűjtöttek. Visszatérve egy kérdőív kitöltésére került sor, mely a közösség szerkezetét tárja fel. A gyűjtött termésekből vidám tárgyakat barkácsoltak a gyerekek zárásként.
A 6. a osztály ebben az évben (tekintettel a körülményekre is) a program témájául természetismereti szakmát választott. Ennek keretében tanulmányi kirándulást (gyalogtúrát) tettek a Duna-parti ártéri erdőben, ahol a gombaszakértelem rejtelmeibe tekintettek bele.
A program másik részeként a természet-fotózással ismerkedtek meg, a kész képeket az iskolában elemezték.
A 7. a. osztály egy teszttel kezdte a napot, ahol kiderülhetett, hogy kinek milyen szakma illik a személyiségéhez. Ezt követően kézműveskedtek, az adventi vásárra készítettek olyan dolgokat, melyeket szívesen megvennének az emberek, és amit szívesen árulnának a gyerekek. Mindenki a minőségi munkára törekedett. Belefért a csapatépítés is a délelőttbe, hogy szorosabb kapcsolat alakuljon ki a gyerekek között.
A 7. b Szakmákról, képességekről, önismeretről szóló filmeket nézett, majd kitöltöttek egy pályaválasztási kérdőívet, mely nyolcadikban még előkerül…
Ezután elgyalogoltak az iváncsai hűtőházba, ahol körbe vezették őket. Bővíthették ismereteiket a hűtőház működéséről, a munkafolyamatokról, alkalmazott gépekről. A végén az osztályt és osztályfőnökét megmérték az óriás mérlegen – súlyuk 1160 kg volt.
A 8. a és 8. b osztály ezen a napon már a konkrét továbbtanulással foglalkozott. Minden tanuló a telefonja segítségével kiírta egy lapra azoknak az iskoláknak és a szakmáknak a nevét sorrendben, ahová felvételt szeretne nyerni. Ezt a lapot haza kellett később vinni, majd aláíratni a szülőkkel. Ezután a WORLD TRADE CENTER című filmet nézték meg a tanulók, amely egy történelmi eseményhez kötve mutatta be a rendőrök és a tűzoltók foglalkozását egy másfajta szemszögből. A film érdekes és tanulságos volt.