Tavasszal létesítettünk egy gyógynövény-kertet, mely – a terület közterület jellegénél fogva – nem tudott működőképes, folyamatos lenni. Ehelyett, mivel településünkön minden háznál található konyhakert, a szülők közreműködését vesszük igénybe a kültéri növénygondozás terén. A közvetlen tapasztalatszerzést kihelyezett környzeteismeret, természetismeret órák, valamint iskolába behozott terményfeldolgozás biztosítja. Ilyen pl. a szüret, vagy a Tök-nap, mely a népi hagyományok felelevenítésére is alkalmat ad.
Szeptember végén és áprilisban megszervezzük a papírgyűjtést, egész tanévben gyűlnek a műanyagkupakok, hogy a környezettudatosság mellett segítsenek valakinek. A Sulizsák programba néhány éve kapcsolódtunk, nagy sikerrel hasznosulnak újra a ruhaneműk. A háztartási olajgyűjtésre is vállalkoztunk, de az elhelyezés kockázatossága miatt végül arra jutottunk, hogy a tűzveszélyes anyag környezetre gyakorolt hatását inkább nem idézzük elő.
A testnevelés órákat lehetőség szerint a szabad levegőn tartjuk, tanulóink egészségét az iskolagyümölcs és iskolatejprogramon kívül számtalan sportolási alkalom szolgálja. A szomszédos épületben található tanuszoda heti 1 testnevelés órában biztosítja a vízbiztosság megszerzését, délután pedig szakköri, egyesületi keretek között van lehetőség úszni, vízilabdázni. A helyi KSE már kicsi korukban várja a leendő focistákat, iskolánkban torna, röplabda, atlétika, floorball edzésekre lehet járni, a délután pedig az Aerobic, Karate, kortárs tánc öröme lehet.
Minden tanévben fontos tevékenységek épülnek a következő világnapok köré:
Okt. 4. Állatok világnapja
Ápr. 22. A Föld napja
Máj. 10. Madarak és fák napja
2018 óta részt veszünk a Fenntarthatósági témahéten, a Pontvelem programjait, lehetőségeit több osztályban alkalmazzák.
A Pontvelem programegyüttes átláthatóságát még nem érzékeljük, de már elkezdtük néhány elemét kipróbálni.