Mérésekről
Kedves Szülők, Érdeklődők!
A pedagógiai mérések sokféleségét ismeri a szakma, és Önök is találkozhatnak szinte valamennyivel, miközben gondos szülőként nyomon követik gyermekük fejlődését.
Mi is a mérés?
Amikor az elvárható eredményhez hasonlítjuk a teljesítményt. Lehet szóbeli, írásos, esszé, feladatlap, teszt, gyakorlati, stb.
Mindegyik fajta mérés kicsit egyoldalú, ezért jó, ha sokféle módon zajlik.
Vannak szubjektív elemek, melyek minimalizálása a cél. A szóbeli feleletnek lehetnek ilyen hátrányai. Előnye azonban a személyes kontaktus, a metakommunikációs interakció.
Az értékeléskor vannak olyan tényezők, melyeket a teljesítmény mellett figyelembe kell venni. Ilyen a gyermek igyekezete, önmagához képest mérhető fejlődése.
Az írásbeli mérések objektívek, de a gyermekekkel kapcsolatos olyan tényezők, mint a családi környezet, az otthoni körülmények, a közérzet – nehezen számíthatók be a teljesítménybe.
A helyi, iskolai mérések mellett vannak kötelező országos mérések és országos szintű pedagógiai fejlesztések.
A 6. és 8. év végén végzett OKM mérések értékelésénél pár éve bevezették a CSH-index fogalmát. A mérések alkalmával minden gyermek hazavisz egy kérdőívet, melyet zárt borítékban kell másnapra visszahozni. Sok szülő nem tölti ki ezt a sok kérdésből álló füzetkét, pedig gyermekének segíthet vele. Fontos mérési mutatókat képeznek a kapott adatokból, s ez számszerűen számít az értékelésnél.
Érdemes megnézni az iskola eddigi kompetencia méréseinek eredményeit!
Két éve bevezették az idegen nyelvi mérést is 6. és 8. évfolyamosoknak.
Minden évfolyam összes tanulóját érinti a mérés, ami a fizikai állapotról ad információkat.
Iskolánk az eDIA méréshez 5 éve csatlakozott, ami a Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoportja által kidolgozott mérések lebonyolítását jelenti. Mivel internetes felületen történik az anonim kitöltés, 2017-től vált lehetővé a széles sáv használatával a rendszeres mérésekhez csatlakozás.
Minden gyermek egyedi mérési azonosítót kapott, melynek segítségével hosszú távon követni lehet fejlődését.
Kedves Szülők!
Kérem, bízzanak pedagógiai hozzáértésünkben, elhivatottságunkban. Mindent megteszünk azért, hogy tanítványaink, – az Önök gyermekei – biztonságos, nyugodt légkörben tanulhassanak, és csak megbízható forrásból származó eszközöket alkalmazunk.
Munkánk sikeréhez kérjük az Önök bizalmát és támogatását.
Balhegy Gabriella Katalin
intézményvezető