Mérések

Mérésekről

Kedves Szülők, Érdeklődők!

A pedagógiai mérések sokféleségét ismeri a szakma, és Önök is találkozhatnak szinte valamennyivel, miközben gondos szülőként nyomon követik gyermekük fejlődését.

Mi is a mérés?

Amikor az elvárható eredményhez hasonlítjuk a teljesítményt. Lehet szóbeli, írásos, esszé, feladatlap, teszt, gyakorlati, stb.

Mindegyik fajta mérés kicsit egyoldalú, ezért jó, ha sokféle módon zajlik.

Vannak szubjektív elemek, melyek minimalizálása a cél. A szóbeli feleletnek lehetnek ilyen hátrányai. Előnye azonban a személyes kontaktus, a metakommunikációs interakció.

Az értékeléskor vannak olyan tényezők, melyeket a teljesítmény mellett figyelembe kell venni. Ilyen a gyermek igyekezete, önmagához képest mérhető fejlődése.

Az írásbeli mérések objektívek, de a gyermekekkel kapcsolatos olyan tényezők, mint a családi környezet, az otthoni körülmények, a közérzet – nehezen számíthatók be a teljesítménybe.

A helyi, iskolai mérések mellett vannak kötelező országos mérések és országos szintű pedagógiai fejlesztések.

A 6. és 8. év végén végzett OKM mérések értékelésénél pár éve bevezették a CSH-index fogalmát. A mérések alkalmával minden gyermek hazavisz egy kérdőívet, melyet zárt borítékban kell másnapra visszahozni. Sok szülő nem tölti ki ezt a sok kérdésből álló füzetkét, pedig gyermekének segíthet vele. Fontos mérési mutatókat képeznek a kapott adatokból, s ez számszerűen számít az értékelésnél.

Érdemes megnézni az iskola eddigi kompetencia méréseinek eredményeit! OKM MÉRÉSEK

Két éve bevezették az idegen nyelvi mérést is 6. és 8. évfolyamosoknak.

Minden évfolyam összes tanulóját érinti a NETFIT mérés, ami a fizikai állapotról ad információkat.

Iskolánk az eDIA méréshez 5 éve csatlakozott, ami a Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoportja által kidolgozott mérések lebonyolítását jelenti. Mivel internetes felületen történik az anonim kitöltés, 2017-től vált lehetővé a széles sáv használatával a rendszeres mérésekhez csatlakozás.

Minden gyermek egyedi mérési azonosítót kapott, melynek segítségével hosszú távon követni lehet fejlődését.

Kedves Szülők!

Kérem, bízzanak pedagógiai hozzáértésünkben, elhivatottságunkban. Mindent megteszünk azért, hogy tanítványaink, – az Önök gyermekei – biztonságos, nyugodt légkörben tanulhassanak, és csak megbízható forrásból származó eszközöket alkalmazunk.

Munkánk sikeréhez kérjük az Önök bizalmát és támogatását.

Balhegy Gabriella Katalin

intézményvezető