Közzétételi lista
A 229/2012. (VIII. 28.) Korm. Rendelet a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról
10. A tájékoztató rendszer és a köznevelési intézmények közzétételi listája
23. § (1) A nevelési-oktatási intézményi közzétételi lista
Pedagógusok |
|
| Történelem – állampolgári és társadalmi ismeretek szakos tanár, oktatásinformatikus, pedagógiai értékelés és mérés okleveles tanára, szakvizsgázott pedagógus, közoktatási vezető, minősített pedagógus (M) – köznevelési szakértő |
| főiskola | biológia-kémia szakos általános iskolai tanár |
| főiskola | matematika szakos tanár |
| főiskola | tanító |
| főiskola | tanító |
| egyetem | matematika-fizika szakos tanár |
| egyetem | matematika-fizika szakos tanár |
| főiskola | óraadó |
| főiskola, egyetem | Magyar nyelv és irodalom – angol nyelv szakos tanár minősített pedagógus (I.) |
| főiskola | orosz nyelv és irodalom szakos általános iskolai tanár, angol szakos nyelvtanár |
| főiskola | tanító |
| főiskola | tanító |
| főiskola | tanító |
| főiskolai hallgató |
|
| egyetem | vallástanár, óraadó |
| főiskola, egyetem | testnevelő tanár és rekreáció szervező, testnevelő tanár, sportedző kajak-kenu sportágban, testépítés-fitness sportoktató, úszás sportoktató, minősített pedagógus (II.) |
| főiskola | tanító |
| főiskola | szociálpedagógus, gyógypedagógus, tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos tanár, szakvizsgázott pedagógus gyógypedagógiai szakterületen, TSMT terapeuta, minősített pedagógus (II.) |
| főiskola | tanító |
| főiskola | tanító, oktatásinformatikus |
|
| pedagógiai asszisztens |
| főiskola, egyetem | Testnevelő tanár, egészség tanár, úszásoktató |
| főiskola | tanító, minősített pedagógus (II.) |
| főiskola, egyetem | Magyar nyelv és irodalom szakos tanár, bölcsész |
| egyetem | Informatika-magyar nyelv szakos tanár |
| főiskola | földrajz-rajz szakos általános iskolai tanár, |
| főiskola | tanító |
| főiskolai hallgató |
|
| főiskola, egyetem | történelem és rajz szakos általános iskolai tanár, történelem szakos középiskolai tanár, egyiptológus |
| középfokú | Iskolatitkár |
| középfokú | Pedagógiai asszisztens |
| középfokú | Gondnok – karbantartó |
| alapfokú | Logisztikai munkatárs |
| alapfokú | Logisztikai munkatárs |
| alapfokú | Logisztikai munkatárs |
- Az országos mérés-értékelés évenkénti eredményei
- A tanulók le- és kimaradásával, évfolyamismétlésével kapcsolatos adatok
- Évenkénti partner elégedettségi mérések (mérések menüpontban)
- Középfokú intézmények visszajelzései. (Az erre szolgáló elektronikus felület a 2016/2017-es tanév óta nem működik, a középiskolák értesítései nem egységes formában és módon érkeznek, ezért azokat az irattárban tároljuk.)
- A tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetősége
Minden tanév május 20-ig felmérjük a következő tanévre vonatkozóan a szakkörökre, sportkörökre, tehetséggondozó foglalkozásokra való jelentkezési szándékot. Felmérjük a jelzett dátumig, hogy a tanuló az egyház által szervezett hit- és erkölcstan vagy az állami általános iskolában kötelező erkölcstan órán kívánják-e igénybe venni.
A házi feladatokkal kapcsolatos elvek
Az otthoni (napközis és tanulószobai) felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli feladatok meghatározásának elvei és korlátai:
A házi feladat a tanulók önálló, a tanítási órák között végzett tevékenységén alapuló oktatási forma.
A házi feladat lehet: – szóbeli vagy – írásbeli munka, vagy – egyszerre mindkettő
A házi feladatok legfontosabb funkciója a tanórán feldolgozott tananyaghoz kapcsolódó gyakorlás (készség- és képességfejlesztés), valamint a tananyaghoz kapcsolódó ismeretek megszilárdítása.
A házi feladat, az otthoni felkészülés további céljai:
– elkészítésükkel a tanulók elmélyítsék az órán tanultakat
– megtanulják önállóan alkalmazni ismereteiket
– logikus gondolkodás alakítása, fejlesztése
– az önálló ismeretszerzés stratégiájának kialakítása, az élethosszig tartó tanulás eszközeinek megismerése
– a tanulási technikák kiépítése
– a pontosság, a kötelességtudat a rendszeres, önálló munkavégzés fejlesztése
– a leszakadó, alulteljesítő tanulók felzárkóztatása
– a tantárgyakhoz kapcsolódó alapkészségek fejlesztése
– az egyes tantárgyi anyagok elsajátításának könnyítése, gyakorlása
– segítség a tanórai munkához
A házi feladat kiválasztásánál törekedni kell a következőkre:
– kapcsolódjon az órai munkához, az elsajátított tananyag begyakorlását, elmélyítését szolgálja
– megfelelően előkészített legyen
– mindenki számára egyértelmű legyen
– motiváló hatású legyen
– lehetőség szerint legyen választható
– inkább rendszeresen keveset, mint ritkán sokat adjunk fel
A házi feladatok kiválasztásánál figyelembe kell venni:
– a tanulók képességeit (differenciált házi feladat)
– az életkori sajátosságokat
– a tantárgy sajátosságait
– az elkészítésükhöz, megtanulásukhoz szükséges időt (beleszámítva az előkészületet és az ellenőrzést is)
A házi feladat ellenőrzése, értékelése:
– a házi feladat elvégzését mindig ellenőrizni kell
– a napköziben (tanulószobán) készített házi feladatot a napközis nevelő csak mennyiségileg köteles ellenőrizni
– a házi feladat, házi dolgozat tantárgytól, feladattól függően az előre megbeszélt értékelési rendben és osztályzattal minősíthető
A szorgalmi házi feladat
– Szünetekre (őszi, téli, tavaszi, nyári) nem adható elvégzendő feladat, csak ajánlható, melyeknek el nem végzéséért elmarasztalás nem érheti a tanulót, elvégzése szorgalmi feladatnak minősül.
– A szorgalmi házi feladatot a tanár jutalmazza (piros pont, részjegy, egész jegy.)
– A szorgalmi feladat kiválasztásánál törekedni kell arra, hogy elvégzése a tanuló számára (intellektuális) kihívást, örömöt jelentsen.
A házi feladat korlátai, mennyiségének elvei:
– A házi feladat készítés, felkészülés maximális időtartama: alsó tagozatos gyerekek számára 60, felső tagozatosok számára 120 perc.
– Kutatómunkára, kiselőadásra, memoriterekre való felkészüléshez hosszabb idő álljon a tanuló rendelkezésére.
– A kötelező olvasmányok olvasására előző tanév végén hívjuk fel a tanulók figyelmét.
– Csak olyan házi feladatot kaphat a tanuló, melynek elvégzéséhez szükséges anyagok és eszközök egy átlagos háztartásban rendelkezésre állnak.
OSZTÁLYOZÓ VIZSGA (követelményeit a Házirend melléklete tartalmazza)
A félévi és év végi tanulmányi osztályzatok megállapításához a tanulónak osztályozó vizsgát kell tennie, ha:
a. magántanulói jogviszony esetén az igazgató felmentette a tanórai foglalkozásokon való részvétel alól,
b. az igazgató engedélyezte, hogy egy vagy több tantárgy tanulmányi követelményének egy tanévben, illetve az előírtnál rövidebb idő alatt tegyen eleget,
Osztályozó vizsgát tehet, ha:
a) egy tanévben 250 óránál többet mulasztott, és a nevelőtestület nem tagadta meg az osztályozó vizsga letételének lehetőségét,
b) ha a tanuló hiányzása egy adott tantárgyból az évi tanítási órák 30%-át meghaladta és a nevelőtestület nem tagadta meg az osztályozó vizsga letételének lehetőségét. A vizsgák ideje augusztus, január és május hónapokban lehetséges.
Osztályozó vizsgakövetelmények a dokumentumok menüpontban találhatók.
PÓTVIZSGA
Pótló vizsgát tehet a vizsgázó, ha a vizsgáról neki fel nem róható okból elkésik, távol marad, vagy a megkezdett vizsgáról engedéllyel eltávozik, mielőtt a válaszadást befejezné. A vizsgázónak fel nem róható ok minden olyan, a vizsgán való részvételt gátló esemény, körülmény, amelynek bekövetkezése nem vezethető vissza a vizsgázó szándékos vagy gondatlan magatartására. Az igazgató hozzájárulhat ahhoz, hogy az adott vizsganapon vagy a vizsgázó és az intézmény számára megszervezhető legközelebbi időpontban a vizsgázó pótló vizsgát tegyen, ha ennek feltételei megteremthetők. A vizsgázó kérésére a vizsga megszakításáig a vizsgakérdésekre adott válaszait értékelni kell.
JAVÍTÓ VIZSGA
Javítóvizsgát tehet a tanuló, ha
a) a tanév végén – legfeljebb három tantárgyból – elégtelen osztályzatot kapott,
b) az osztályozó vizsgáról, a különbözeti vizsgáról számára felróható okból elkésik, távol marad, vagy a vizsgáról engedély nélkül eltávozik. A vizsgázó javítóvizsgát az iskola igazgatója által meghatározott időpontban, az augusztus 15-étől augusztus 31-éig terjedő időszakban tehet.
A 2011. évi CXC. törvény a köznevelésről (27. §. 11.bek.) lehetővé teszi igazolt sportolók számára legfeljebb heti 2 testnevelés óra/mindennapost testnevelés beszámítását sporttevékenységükbe.
„Az iskola a nappali rendszerű iskolai oktatásban azokban az osztályokban, amelyekben közismereti oktatás is folyik, azokon a tanítási napokon, amelyeken közismereti oktatás is folyik, megszervezi a mindennapos testnevelést legalább napi egy testnevelés óra keretében, amelyből legfeljebb heti két óra
a) a kerettanterv testnevelés tantárgyra vonatkozó rendelkezéseiben meghatározott oktatásszervezési formákkal, műveltségterületi oktatással,
b) iskolai sportkörben való sportolással,
c) versenyszerűen sporttevékenységet folytató igazolt, egyesületi tagsággal rendelkező vagy amatőr sportolói sportszerződés alapján sportoló tanuló kérelme alapján a tanévre érvényes versenyengedélye és a sportszervezete által kiállított igazolás birtokában a sportszervezet keretei között szervezett edzéssel,
d) * sportszervezetben legalább heti két óra sporttevékenységet folytató tanuló kérelme alapján – amennyiben délután szervezett testnevelés órával ütközik – a félévre érvényes, a sportszervezet által kiállított igazolással”
A szülő írásbeli kérelme szükséges, melyben kéri és megjelöli azt az 1 vagy 2 testnevelés órát, mely alól a mentesítést kéri. Első, vagy utolsó óra jelölése lehetséges, a gyermek a fennmaradó testnevelés órákon ketelezően részt vesz. A tanítási napon belüli tanóráról szóló mentességet felülírja a felügyelet nélkül nem hagyható gyermek intézményre háruló kötelezettsége.
A kérelemhez szükséges csatolni hivatalos egyesületi igazolást, mely tartalmazza az aktív sportolói jogviszonyt, valamint a heti edzések számát.
Felhívjuk a tisztelt szülők figyelmét, hogy iskolánk korábbi gyakorlatában az emelt testnevelésben részesülők kötelező sportág-választásakor eddig is tolerálta az egyesületi tagságot, erre a jövőben is van lehetőség.
1. a – 17 fő; 1. b – 17 fő; 2.a – 23 fő; 3. a – 16 fő; 3. b – 19 fő; 4. a – 21 fő; 5. a – 25 fő; 6. a – 25 fő; 7. a – 23 fő; 8. a – 23 fő;
Összesen 209 fő október 1-én.
külön menüpontban
Dr. Fejérpataky László Általános Iskola, 2454 Iváncsa, Fő u. 61.
Telefon: +36 25 255 352
e-mail: iskola@fejerpatakysuli.hu
honlap: https://fejerpatakysuli.edu.hu
Az iskolában 7.30-16 óráig az intézményvezető, vagy helyettese megtalálható.
Az iskola az éves munkatervben meghatározott időkben (általában a hónap első hétfőjén 17 órától) fogadóórát tart.
15. A beiratkozásra meghatározott idő, a fenntartó által engedélyezett osztályok, csoportok száma
Leendő elsősöknél a beiratkozásra meghatározott idő, a fenntartó által engedélyezett osztályok, csoportok száma, valamint a keretszámok alapján
Az Nkt. 50. § (7) bekezdése alapján az iskola első évfolyamára a tanköteles tanulókat 2023. április 21-22-én kell beíratni. (A belügyminiszter 22/2022. (VII. 29.) BM rendeletea 2022/2023. tanév rendjéről)
A 2022/2023-as tanévben a fenntartó engedélyével 10 osztály működik, 6 alsó tagozatos (1. a; 1. b; 2. a; 3. a; 3. b; 4. a;) és 4 felső tagozatos (5. a; 6. a; 7. a; 8. a)
Évfolyamos – illetve ahol nincs párhuzamos osztály, ott nívócsoportos osztálybontás van 4-8. évfolyamon angol nyelv és testnevelés tantárgyakból emelt szintű oktatás zajlik.
Nívócsoportos magyar-matematika évfolyam bontás van 7. és 8. évfolyamon. Digitális kultúra tantárgyból 5; 6; 7. évfolyamon.
16. A pedagógiai-szakmai ellenőrzés megállapításai a személyes adatok védelmére vonatkozó jogszabályok megtartásával
Minősített pedagógus: 11 fő (1 mesterpedagógus, 8 Pedagógus II; 2 Pedagógus I.) Vezetői tanfelügyelet 2022-ben, intézményi tanfelügyelet 2018-ban volt intézményünkben. Intézkedési tervek a dokumentumok menü intézményellenőrzés rovatában találhatók.