Az 1.a és az 1.b osztály gyalogosan, de lelkesen indult a kis csapat az AGRO KFT-t felfedezni. A kedves fogadtatás után Kincset (Kinder tojás) kerestünk a kukorica kupacban. Birtokba vettük az erőgépeket! (traktor, kombájn) Majd a tároló előtti betonos részen otthagytuk nyomainkat, kréta rajzainkat, ugráló köteleztünk, hulahopp karikáztunk. tollasoztunk, célbadobtunk buborékot fújtunk stb. Tartalmas, érdekes, izgalmas volt a délelőtt. (SzR.M.)
A 2.a-ban a pályaorientációs napunk a tervezettek szerint zajlott: a Polgármesteri Hivatal és a fodrászat vendégei voltunk. A gyerekeknek nagyon tetszett, sok hasznos információval gazdagodtak. Mindkét helyen megvendégeltek bennünket, mi pedig saját készítésű ajándékokkal köszöntük meg az érdekes tájékoztatójukat, bemutatójukat. (O.M.A.)
A 2.b osztály a Napfény Idősek Otthonába látogatott el. Ugyanazt a szeretetet, nyitottságot és empátiát kaptuk viszonzásul a hölgyektől, amivel mi készültünk a találkozásra. Lélekemelő volt, ahogy a gyerekek és a nénik önfeledten, olykor csibészkedve együtt játszottak. (G.G.)
A 3.a-ban előre kiadott feladatok alapján rendeztük be a napot. A gyerekeknek interjút lehetett készíteni a szüleikkel, nagyszüleikkel, képpel, vagy anélkül. Megvolt adva pár kérdés. Mit tanult? Mi a szakmája? Jelenleg hol és mit dolgozik? Mi az előnye, mit szeret a munkájában? Mi a hátránya? De lehetett egyéb kérdéseket is feltenni. Nagyon jó munkák születtek, tetszett a gyerekeknek, majdnem mindenki elkészítette a feladatot. Ezeket pénteken meghallgattuk és megbeszéltük. (H.K.)
A 4.a pályaorientációs napja a Vasúttörténeti Parkban valósult meg, amit nagyon élveztek a gyerekek Remélem, lesz köztük néhány vasutas is a jövőben! Megismerték a gőzmozdony – mint ELSŐ szárazföldi közlekedési erőgép – működését, a „kényszerpálya” előnyeit, hiszen a vaspályán már a lovacskák is jóval nagyobb tömeget tudtak mozgatni, mint hagyományos szárazföldi lovaskocsin (szekéren). A kiállítás interaktív, hiszen minden kiállított járművet meg lehet tapogatni, a vezetőállásokba föl lehet mászni, a régi kocsikba, kocsikra föl lehet kapaszkodni. Még egy emberi erővel hajtott vasúti hajtányt is kipróbálhattak. A koronát a kerti vasúton való utazás tette föl a programra: ezt saját zsebpénzből finanszírozva meg kellett ismételni. A helyszínre tömegközlekedési eszközökkel jutottunk, és tanulóink megfelelően viselkedve ezt a próbát is kiállták. (Sz.J.)
A 4.b-ben reggel egy anyuka bemutatta nekünk a csecsemő – gyermekápoló szakmát. Később a régészettel ismerkedhettünk meg. Ez után Kati nagyi a postás szakmát mutatta be. Megtudtuk, mit csinál a könyvelő, majd egy apuka a hegesztő szakmájáról tartott beszámolót, érdekes eszközöket, tárgyakat is hozott, melyeket munka közben használ, vagy visel. (T.P.Cs.)